Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trávení volného času romských dětí a mládeže na Praze 3
Štajnerová, Terezie ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Drahoňovský, Jan (oponent)
ŠTAJNEROVÁ, Terezie. Trávení volného času romských dětí a mládeže na Praze 3. Praha 2023. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze. Husitská teologická fakulta. Katedra psychosociálních věd a etiky. Vedoucí práce doc. PhDr. Monika Nová, Ph.D. MPH Bakalářská práce se zabývá trávením volného času romských dětí a mládeže na Praze 3. Teoretická část popisuje volný čas - historii volného času, funkce a volný čas u dětí a mládeže. Dále popisuje romskou komunitu, historii Romů v České republice a téma integrace, segregace, diskriminace a sociální vyloučení Romů. Zabývá se také romskými dětmi a mládeží a jejich volným časem. V závěru teoretické části jsou uvedeny instituce pracující s romskými dětmi a mládeží na Praze 3. V praktické části byla provedena kvantitativní metoda k získání dat pomocí dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas romské děti a mládež na Praze 3.
Volný čas a volnočasové aktivity žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném
Zůna, Marek ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá volným časem a volnočasovými aktivitami žáků na druhém stupni ZŠ ve Slaném. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a výzkumné. Teoretická část popisuje a definuje základní pojmy vztažené k práci, jako je volný čas, výchova ve volném čase, zařízení pro zájmové vzdělávání a charakteristika dětí středního školního věku. Poslední kapitola je pak věnovaná stručnému popisu a charakteristice zájmového vzdělávání ve Slaném. Výzkumná část zpracovává dotazníkové šetření provedené u žáků šestých a sedmých ročníků ZŠ ve Slaném. Hlavními cíli bylo zjistit, jak žáci tráví svůj volný čas, jaké zájmové aktivity a kroužky ve svém volném čase preferují a zdali panuje s nabídkou zájmových aktivit ve Slaném spokojenost či nikoli. Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a údaje, které z výzkumu vyplývají, odráží aktuální situaci. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dotazník, druhý stupeň, Slaný, volnočasová zařízení, volnočasové aktivity, volný čas, výzkum, zájmy, základní škola
Priority školního klubu
NOVÁKOVÁ, Radka
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na priority školního klubu Základní školy Bernarda Bolzana o.p.s. v Táboře. V teoretické části diplomové práce se zmiňuji o volném čase v souvislosti s dětmi, o historickém vývoji výchovy ve volném čase, o funkcích, formách a činnostech zájmového vzdělávání, vztazích a komunikaci, definici školního klubu a o jeho přednostech, o účastnících školního klubu, o školním vzdělávacím programu a o klíčových kompetencích. V praktické části diplomové práci jsem si stanovila cíl výzkumu, který měl ukázat priority školního klubu. Na základě zkoumaného školního klubu jsem vytvořila hypotézy. Pravdivost či nepravdivost hypotéz měl ověřit dotazník sestavený z výzkumných otázek. K upřesnění výzkumu posloužily doplňující odpovědi strukturovaného rozhovoru s rodiči a s vychovatelkami daného školního klubu. Vyhodnocení dotazníku a rozhovorů přineslo ověření hypotéz.
Interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit
SALAJOVÁ, Zdeňka
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou zabývající se nabídkou zařízení a spoluprací pedagoga a rodičů v konkrétních zařízeních provozujících určitou volnočasovou činnost. V teoretické části jsou popsány pojmy: volný čas a volnočasová zařízení; rodina, její postoj k volnému času, vliv rodiny na volný čas dítěte; spolupráce, její možnosti využití, výhody a nevýhody. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní zařízení. Jsou zde nastíněny možnosti spolupráce a výběr některých zařízení, v jejichž programu je interakce rodičů s pedagogem nějakým způsobem reflektována. Informace jsou získávány z konkrétních internetových stránek jednotlivých zařízení. Vybrané typy zařízení: komunitní a základní školy, školní družiny, střediska pro volný čas a mateřské školy. Cílem je zmapovat nabídky institucí zabývajících se nějakým směrem využití volného času za spolupráce s rodiči.
Srovnání nabídky volnočasových aktivit na základních školách v Českých Budějovicích
POŽÁRKOVÁ, Jana
Tato práce nám nabízí srovnání nabídky volnočasových aktivit na všech základních školách v Českých Budějovicích. Teoretická část popisuje volný čas, výchovu ve volném čase a charakteristiku pedagoga volného času. Seznamuje nás dále s nabídkou volnočasových aktivit, s rozdělením zájmové činnosti a s institucemi, které organizují volný čas. Praktická část obsahuje průzkum nabídky volnočasových aktivit na základních školách z pohledu rozdělení zájmové činnosti a podle jednotlivých aktivit. Najdeme zde počet jednotlivých zájmových činností, kompletní přehled aktivit a jejich počet výskytu na všech uvedených školách. V této práci byl také shrnut celkový počet aktivit na jednotlivých institucích a v závěru vybrány 3 základní školy, kde byl uveden přehled návštěvnosti u konkrétních zájmových činností.
Diagnostika zájmů v období pubescence
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá diagnostikou zájmů u pubescentů a jejím využitím ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, které pojednávají o zájmech obecně, o zájmech v období pubescence a o možnostech diagnostiky zájmů. První část pojednává o zájmech jako takových, zabývá se zájmovými činnostmi a zařízeními, která je nabízí. Část druhá charakterizuje období pubescence a zájmy v tomto období. Pozornost je věnována činitelům, podílejícím se na utváření a formování zájmů, úskalím, které toto náročné období doprovází a zájmovým činnostem jako způsobu prevence před sociálně patologickými jevy pubescentů. Třetí část obsahuje pedagogicko-psychologickou diagnostiku, která se zabývá diagnostikou zájmů a diagnostikou motivační oblasti osobnosti. V závěru kapitoly jsou představeny dotazníkové metody, jejichž prostřednictvím jsou zájmy zjišťovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.